Изаберите ваш језик

Субота, 29. април 2017.
Коларчева задужбина у 20 часова

АВИ АВИТАЛ, мандолина
НЕМАЧКИ КАМЕРНИ ОРКЕСТАР, Берлин
Програм: Е. Григ: Холберг свита; Ј. С. Бах: Концерт за виолину (мандолину) у а молу, BWV1041; А. Вивалди: Концерт за лауту у Де дуру, RV 93; А. Дворжак: Багателе оп. 47; А. Дорман: Концерт за мандолину; З. Зинзадзе: Шест минијатура за виолину (мандолину) и камерни оркестар

Цена улазнице је 500 динара


„Речи суперстар и мандолиниста заједно чудно звуче. Ипак у класичној музици оне почињу да се сједињавају све чешће... Ави Авиталу (...) није мањкало електрицитета.“ Њујорк Тајмс

Као први мандолиниста номинован за Греми награду, Ави Авитал је један од главних амбасадора овог инструмента. Страствен и „експлозивно харизматичан“ (Њујорк Тајмс) када наступа уживо, он је покретач стварања новог мандолинског репертоара. Више од 90 композиција, од тога 15 концерата, написано је за њега, док се његова нова уобличавања музике за друге инструменте могу чути на идању Between Worlds из 2014.  
Оснажен својим заразним авантуристичким духом и топлом присношћу коју остварује са публиком, Авитал мандолину ставља у центар збивања. "Узбудљив део који пружа свирање на мандолини," каже он, "је тај што отвара широко поље за креативну слободу. Када наручим нова дела и ангажујем се у различитим музичким стиловима, осећам да осветљавам нова лица овог јединственог инструмента, откривајући шта се тамо скрива."
Као први солиста на мандолини који је постао ексклузивац куће Deutsche Grammophon начинио је три снимка за ову етикету, од тога последњи снимак са делима Вивалдија који је освојио престижну ECHO Klassik награду. Ранија издања укључују његове транскрипције Бахових концерата (2012) и Between Worlds (2014), крос-жанровска камерна колекција  која истражује везу између класичне и традиционалне музике. Такође је снимао за Naxos и SONY Classical за шта је награђен првом ECHO Klassik наградом за његову сарадњу са Тријом Давида Орловског 2008. године.
Авиталови наступи опчинили су публику на наступима широм света укључујући Пекиншки национални центар извођачких уметности, лондонски Вигмор хол и Ројал Алберт Хол, Берлинска филхармонија, циришки Тонхале, Палата каталонске музике у Барселони, Париска филхармонија, бечки Концертхаус, њујоршки Карнеги Хол и, са уживо преносом на телевизији Арте, Версајска палата. Наступао је са иностраним оркестрима од Камерног оркестра Малер до Израелске филхармоније, и љубимац је фестивалске публике Аспена, Салцбурга, Тенглвуда, Сполета, Равене. Челтнама и Вербијеа, између осталих.
Последњи врхунци међу његовим наступима су они са Немачким симфонијским оркестром из Берлина (диригент Тон Копман), Maggio Musicale Fiorentino (диригент Зубин Мехта), Дрезденска филхармонија, Немачка камерна филхармонија, Штутгартска филхармонија, Венецијански барокни оркестар, Кремерата Балтика, Аустралијски бранденбуршки оркестар, Симфонијски оркестар Монтереала (диригент Кент Нагано), Симфонијски оркестар Атланте, Циришки камерни оркестар, Израелска филхармонија и извођење Вивалдијевих Годишњих доба у Холивуд Боулу.
Авитал је наступао са водећим уметницима у бројним жанровима међу којима су: Андреас Шол, Хуан Дијего Флорез, Дон Апшоу, Гиора Фајдман, Реј Чен, Давид Грајлзамер, Махан Есфахани, Ришар Галијано, Ксенија Сидорова, перкусиониста Итамар Доари и Гудачким квартетом Енсо и Данским гудачким квартетом. Његова последња сарадња са Омером Авиталом (контрабас и уд) наглашава њихову заједничку музичку баштину и комбинује богато музичко искуство где се најфинија камерна музика спаја са сировом енергијом џеза и world music-а. Avital meets Avital излази за Deutsche Grammophon ове године.
Рођен у Бер Шиви у јужном Израелу, Авитал је почео да свира мандолину са осам година и убрзо се прикључио напредном омладинском оркестру мандолина којио је основао и водио његов харзматични учитељ Симча Натансон. Након тога је дипломирао на Јерусалимској музичкој академији и Конзерваторијуму Чезаре Полини у Падови где је истраживао оригинални репертоар за мандолину са Угом Орландијем. Као победник израелског престижног Авив такмичења 2007. године, Авитал је први лауреат у историји такмичења на овом инструменту. Свира мандолину коју је саградио израелски градитељ Арик Керман.

Немачки камерни оркестар основан је 1989. године, у духу немачког уједињења. Током више од 25 година постојања, оркестар је постао интегрални део берлинске музичке културне сцене. Данас, он представља одраз познате берлинске атмосфере: широким пресеком обухвата музичаре из оба дела некада подељеног града, као и њихове колеге из иностранства, које повезује јединствен звук, увек прожет радозналошћу и преданошћу. Немачки камерни оркестар придобија публику својим живим осећајем заједништва и континуирано сјајним квалитетом звука.
Ансамбл који броји око 20 чланова, под управом уметничког директора и концертмајстора Габријела Адорјана, доследно се води политиком самоопредељења. Дом оркестра је у Камерној сали Берлинске филхармоније, где одржавају своје сезонске концерте и традиционални Божићни концерт. Ипак, оркестар увек радо открива нове просторе где може да представи своју уметност.
Репертоар оркестра обухвата музику од барока до савремених комада. Главни фокус је на традиционалном класичном канону, често у програму повезаним са потпуно другачијим савременим делима. Оркестар такође тежи да скрене пажњу на дела са маргине традиционалног репертоара. Водили су их диригенти као што су Кристијан Јост, Михаел Хелмрат, Сајмон Халси, Елијас Гранди и Флоријан Лудвиг, а уласком Маркуса Пошнера у оркестар, у својству сталног гостујућег диригента, Немачки камерни оркестар везао се за изузетног уметника. Међу гостујућим солистима током година нашли су се Данијел Хоуп, Најџел Кенеди, Ана Прохаска, Себастијан Кнауер, Ави Авитал и Максимилијан Хорнунг. Такође, начинили су снимке за куће Deutsche Grammophon, Edel и Dolo Musica са познатим гостима као што су Данијел Хоуп, Албрехт Мајер, Лив Мигдал, Аника Тројтлер, Адоро и многи други.
Важан сегмент рада за Немачки камерни оркестар представља пружање шансе за сценски наступ младим уметницима, као и њихова интеграција у професионални оркестар. У том смислу, негују се односи са берлинским школама како би се младима омогућио личнији контакт са класичном музиком и отворила јаснија перспектива у погледу функционисања великих оркестара.
Осим концерата у Берлину, Немачки камерни оркестар наступа и у Немачкој и широм света. У последње време наступали су на Музичким недељама у Мерану, у Концертној дворани у Дортмунду, као и у Уметничком центру у Сеулу.

У сарадњи са:

gete institut