Уторак, 7. новембар, у 20 часова
Коларчева задужбина
Уторак, 7. новембар, Коларчева задужбина у 20 часова
МАЈСКИ ТРО
Миша Мајски, виолончело
Лили Мајски, клавир
Саша Мајски, виолина
К. Шуман: Три романсе за виолину и клавир, оп. 22
Ј. Брамс: Клавирски трио бр. 1 у Ха дуру, оп. 8
С. Рахмањинов: Романсе и транскрипције за виолончело и клавир
Д. Шостакович: Клавирски трио бр. 2 у е молу, оп. 67
Цене улазница: 1500, 2500, 3500 динара
Улазнице се могу купити на продајним местима Ticket Vision-a и на сајту tickets.rs
МИША МАЈСКИ је једини виолончелиста на свету који је учио и код Мстислава Ростроповича и код Грегора Пјатигорског. Према речима Ростроповича, Мајски је „један од најистакнутијих талената млађе генерације виолончелиста“, чије „свирање комбинује поетичност и изузетну деликатност са моћним темпераментом и бриљантном техником“.
Рођен у Летонији, школовао се у Русији, а касније се одселио у Израел. Са одушевљењем је прихваћен у Лондону, Паризу, Берлину, Бечу, Њујорку, Токију и многим другим великим музичким центрима.
Себе сматра грађанином света: „Свирам италијанско виолончело, са француским и немачким гудалима и аустријским и немачким жицама, моје шесторо деце је рођено у четири различите земље, моја жена је пола Шриланканка пола Италијанка, возим јапански и амерички електрични аутомобил, носим индијску огрлицу и швајцарски сат и осећам се као код куће свуда где људи цене и уживају у класичној музици”.
Музичар светске класе и редован гост великих међународних фестивала, сарађивао је са диригентима као што су Леонард Бернштајн, Карло Марија Ђулини, Лорин Мазел, Зубин Мехта, Рикардо Мути, Ђузепе Синополи, Владимир Ашкенази, Данијел Баренбојм, Џејмс Ливајн, Шарл Дитуа, Јуриј Темирканов, Марис Јансонс, Валериј Гергијев, Кирил Петренко, Паво Јарви и Густаво Дудамел.
Међу уметницима са којима је сарађивао су и Марта Аргерич, Раду Лупу, Нелсон Фреире, Јевгениј Кисин, Jицак Перлман, Ланг Ланг, Питер Серкин, Гидон Кремер, Јуриј Башмет, Вадим Рјепин, Максим Венгеров, Џошуа Бел, Јулијан Рахлин и Жанин Јансен.
Посебно значајна у каријери Мише Мајског била је 2000. година, великим делом посвећена светској турнеји, током које је изводио Бахова дела на преко 100 концерата! Своје дивљење према овом великом композитору изразио је и тиме што је три пута снимио Бахове свите за соло виолончело, при чему је његов снимак Свите за виолончело бр. 1 прегледан више од 45 милиона пута на Јутјубу.
Као ексклузивни уметник дискографске куће Дојче грамофон, током више од 30 година објавио је преко 35 албума са оркестрима као што су Бечка, Берлинска и Израелска филхармонија, Лондонски симфонијски оркестар, Париски оркестар, Камерни оркестар Орфеус, Европски камерни оркестар и други.
Године 2018. објављен је његов веома лични албум „Адађето“ (Adagietto), остварен у сарадњи са ћерком, пијанисткињом Лили, уз додатне снимке са наступа са Мартом Аргерич, Жанин Јансен, Јулијаном Рахлином и сином, виолинистом Сашом. Албум садржи и аранжман Малеровог Адађета из Пете симфоније где је Мајски снимио све инструменталне деонице (осим харфе), што је пројекат о којем је сањао дуги низ година.
Његов најновији албум носи назив „Класици двадесетог века“ (Twentieth Century Classics) и садржи бонус CD светске премијере концерта за виолончело Бењамина Јусупова (посвећеног Мајском), као и снимак композиције Bachianas Brasileiras Еитора Виља-Лобоса. У јуну 2021. Дојче грамофон је објавио сет комплетних снимака са преко 40 албума.
Снимци Мише Мајског добили су признања широм света и пет пута освојили престижну награду Дискографске академије у Токију, три пута Немачку дискографску награду Ехо, Grand Prix du disque у Паризу и награду Diapason d’or за снимак године, као и неколико номинација за награду Греми.
Током дуге и блиставе каријере Мајски је освојио многа признања. Године 2018. примио је награду за животно дело на 46. Истанбулском музичком фестивалу. Том приликом је наведено да је он „један од највећих живих виолончелиста нашег времена“ због „изузетне вештине и посвећености музици“. Године 2019. постао је почасни члан Краљевске музичке академије у Лондону, сврставши се уз такве великане као што су Менделсон, Лист, Стравински и Казалс. За почасног академика Академије Санта Чечилија именован је 2021. године. Основана 1585. године, то је једна од најстаријих и најпрестижнијих музичких институција на свету. Титула почасног академика додељује се „најистакнутијим страним музичарима и музиколозима“, а Мајски је тек други виолончелиста који ју је икада добио. Јуна 2021. године, добио је награду почасног сарадника на Академији за музику и игру у Јерусалиму.
САША МАЈСКИ, рођен 1989. године у Бриселу, почео је да учи виолину са три године. Његови први учитељи били су Леонид Кербел, Леон Суружон и Игор Ојстрах. Са дванаест година уписао се у Музичку школу Персел у Лондону, где су му професори били Маћеј Раковски и Јевгениј Грач.
Саша изводи соло и камерна дела у престижним дворанама као што су Берлинска филхармонија, Музикферајн у Бечу, Тонхале у Цириху, Дворана краљице Елизабете и Вигмор хол, као и на фестивалима у Вербијеу и Лугану, заједно са уметницима међу којима су Марта Аргерич, Жанин Јансен и Јуриј Башмет. Редовно наступа у трију са својим оцем Мишом и сестром Лили, изводећи и Бетовенов Троструки концерт.
Имао је привилегију да се усавршава кроз сарадњу са врхунским уметницима као што су Јулијан Рахлин, Максим Венгеров, Феликс Андријевски, Јицак Рашковски, Вадим Глузман, Едуард Грач, Нам-Јун Ким и Дмитриј Ситковецки. Завршивши студије у Енглеској са високим оценама, преселио се у Беч, где је наставио да се усавршава у класи професора Бориса Кушнира.
ЛИЛИ МАЈСКИ, рођена је у Паризу, а одрасла је у Бриселу. Почела је да свира клавир са четири године. Подучавала ју је Лил Тијемпо, а затим и Хагит Кербел, Илана Дејвидс и Алан Вајс.
Од 2001. до 2005. похађала је Музичку школу Персел, где је учила и џез клавир. Усавршавала се на мајсторским курсевима код реномираних уметника попут Марте Аргерич, Дмитрија Башкирова, Јозефа Калихштајна, Павела Гиљилова и Виталија Маргулиса.
Наступала је на концертима широм Европе, као и на Далеком истоку, у Северној и Јужној Америци. Учествовала је на многим великим фестивалима, међу којима су Фестивал у Вербијеу, Пројекат Марте Аргерич у Лугану, Единбуршки фестивал, Фестивал Мијазаки, Музички мај у Фиренци (Maggio Musicale Fiorentino), Бергамо-Бреша, Пекиншки клавирски фестивал, Фестивал „Франц Лист“ у Аустрији, Јулијан Рахлин и пријатељи у Дубровнику, Rencontres de Bel Air у Француској, Фестивал у Гштаду, Музички фестивал у Шлезвиг-Холштајну, Берлински фестивал и многи други.
Као солиста, наступала је под диригентском палицом маестра Леонарда Слаткина, Томаса Сандерлинга, Герда Албрехта, Габора Такач-Нађа, Данијела Рајскина, Алберта Веронезија, Џека Мартина Хендлера, Жозепа Кабале-Доменека, Енрикеа Дијемекеа, Чарлса Оливијери-Манроа.
Имала је наступе у престижним дворанама као што су Краљевска фестивалска дворана у Лондону, Музикферајн и Концертхаус у Бечу, Позориште принца-регента у Минхену, Лајсхале и Филхармонијска дворана Елба у Хамбургу, Концертхаус у Берлину, Ла Фениче у Венецији, Дворана „Бетовен“ у Бону, Сантори хол у Токију, Театро олимпико у Риму, Сала Московског конзерваторијума, Филхармонијска дворана у Санкт Петербургу, Карнеги хол у Њујорку, Центар за извођачке уметности у Сеулу, Мегарон у Атини, Краљевски музеј лепих уметности у Бриселу, Музичка академија „Франц Лист“ у Будимпешти, Сала Есенске филхармоније, Аудиторијум у Лиону и Театар Колон у Аргентини.
Лили је објавила неколико снимака за Дојче грамофон, ЕМI и белгијску издавачку кућу Avanti Classics. Музика коју изводи често се емитује на радију и телевизији широм света, а она се појављује и у неколико документарних филмова.
Њена најновија издања за Дојче грамофон, „Адађето“ и „Класици двадесетог века“, веома су добро прихваћена, а у припреми је још неколико пројеката.
Радо изводи камерну музику и редовно наступа у дуету са оцем Мишом Мајским, као и трију са оцем и братом Сашом.
Наступала је и са уметницима као што су Јулијан Рахлин, Жанин Јансен, Дора Шварцберг, Рено Каписон, Максим Рјазанов, Жерар Косе, Шантал Жије, Сергеј Крилов, Марта Аргерич, Николас Ангелич, Франк Брале, као и Јосиф Иванов, Марк Бичков, Розане Филипенс, Филип Квинт, Алиса Маргулис, Храчја Аванесјан, Геза Хосу Легоки, Борис Андријанов, Иштван Вардаи, Александар Могиљевски, Александар Чаушијан, Орфео Мандоци, Алена Бајева, Борис Бровстин и Квартет Шимановски.
Лили је ексклузивни уметник компаније Стенвеј и поносни власник последњег инструмента легендарног Артура Бенедетија Микеланђелија.
„Лили Мајски се доказала као изванредан пијаниста“. (BBC Music Magazine)
„Лили Мајски је свирала отмено, страствено и са пуном контролом, доказујући да је комплетан музичар“. (Musical Criticism, Edinburgh International Festival)
„Искусна, осећајна али и независна млада пијанисткиња Лили Мајски, представила се у минхенском Позоришту принца-регента као изузетно талентована“. (Süddeutsche Zeitung)